נכון שלפעמים אתם מסתכלים על תמונות מדהימות באינסטגרם ושואלים את עצמכם איך הם עשו את זה? אז הנה פוסט בנושא:

איך הם עושים את זה!

ביקשתי מחבר טוב ואהוב, יריב עציון, גאון אינסטגרם (לינק משתמש באינסטגרם: yariv_etzion, גלריית תמונות אינסטגרם במחשב) הידוע גם כיוצר ודי ג'יי בשם Stereoundergrond, המייסד והבעלים של מכללת BPM למוזיקה, שותף ורזידנט במועדון החתול והכלב ובאופן כללי איש אשכולות נדיר, לספר לנו בשלבים על עריכת התמונה המדהימה הבאה והאפליקציות ששימשו אותו כדי ליצור אותה.

לאחר כל שלב, אסביר ואקשר לאפליקציה הרלוונטית. חשוב לציין שעל אף שבכל אפליקציה יש פילטרים, הם שונים מאחת לאחת ברמה המעשית של השימוש בהן והיכולות שלהן. (ואגב, שלב ד' זו האפליקציה האהובה עליי) אז בבקשה:

 

בואו נתחיל:

יריב:  "שלב א': את מרבית התמונות שלי בדומה לזאת אני מצלם ב +camera מכיוון שיש לאפליקציה הזו אחלה פוקוס ורזולוצית צילום"

+camera – אם אתם משתמשי אייפון ועוד אין לכם +camera, מהרו להוריד. אפליקציה מנצחת בעיניי. האפליקציה מאפשר לכם לצלם או להפוך תמונה שצולמה באייפון לתמונה שצולמה במצלמת רפלקס טובה.

מה היא מאפשרת להגדיר?  פוקוס, חשיפה, ייצוב תמונה, חיישן אור, רשת, זום 6X ועוד.

המצלמה מאפשרת גם עריכה למצבי צילום כגון תאורה אחורית, שקיעה, לילה, דיוקן, שלג, ים, וכן ניתן להוסיף גם פלאש לתמונות שיצאו כהות מדי. (באופן אישי, השימוש במצבים ובפלאש הוא העיקרי שלי). יש לאפליקציה עוד תכונות רבות, תכירו אותן כשתורידו אותה.

להורדה לאייפון

לאפליקציה הכי קרובה שמצאתי באנדרואיד – 1.5$ בקירוב –  Camera ZOOM FX

 

יריב: "שלב ב': חידדתי צל, עומק וחדות עם Snapseed ע"י שימוש באפקט ה- DRAMA המובנה באפליקציה ובאפקט  TUNE IMAGE"

Snapseed

Snapseed – באמצעות Snapseed ניתן להתאים את התמונה אוטומטית לצבע וחשיפה נכונים, לשפר סלקטיבית איזורים מדוייקים בתמונה באמצעות טכנולוגיית U POINT  הגאונית של Nik software . האפליקציה זמינה גם ל PC.

ניתן לבצע בה התאמות בסיסיות כמו תיקון אוט' המתאים צבע וחשיפה, התאמה סלקטיבית של איזורים ספציפים, אפקטים כמו Tune Image היוצרים עומק ואווירה, התאמה של צבעים, בהירות, חדות וכיו"ב.

ברמת היצירתיות – ניתן להפוך כל תמונה דרך פילטרים שונים שחלקם מדמים פיתוח בחדר חושך, צילומים עתיקים, מטושטשים או חדים, קודרים או שמחים ועוד. אפקט הדרמה בו השתמש יריב הוא אחד הייחודיים והוא מאפשר הוספה של סגנון אישי לתמונות דרך יצירת טקסטורות עדינות ואפקטים אמנותיים ייחודיים.

להורדה לאייפון – 4.99$

להורדת אפליקציה קצת דומה באנדרואיד אבל מצאה חן בעייני – HDR FX Photo Editor Pro 2.99$

 

יריב: "שלב ג': כדי לקבל את טביעת האצבע שלי סיננתי צבעים בעזרת האפליקציה הנוחה ביותר למטרה – ColorRange"

לצערי, כאשר חיפשתי את הלינק ל Color Range לשים עבורכם, גיליתי שמסיבה לא ברורה היא אינה פתוחה יותר לחנות האפליקציות הישראלית. בעבר היא הייתה והורדתי אותה, אז אני מאמינה שהיא תחזור. אספר עליה בכל מקרה ולמשתמשי האנדרואיד – מצאתי אחת מאד קרובה.

ב Color Range ניתן להגדיר צבעים שונים בתמונה, למקד לצבע ספציפי, גוון או טווח צבעים שונה דרך מסנן שמפריד צבעים. ניתן לעשות זאת אוט' או ידנית, לצבוע מאפור ולצבוע לאפור ועוד. יש באייפון גם את Color Splash אבל היא פחות טובה בעיניי.

לינק להצגה בוידאו של האפליקציה

להורדה באייפון (כרגע בחנות האמריקאית בלבד) – הגרסה החינמית

להורדת האפליקציה הכי קרובה שמצאתי באנדרואיד – Color Splash FX – הגרסה החינמית

 

יריב: "שלב ד': יצרתי אפקט של שיקוף בעזרת האפקט FUNNY/L-MIRROR באפליקצית Camera360" 

אפליקציה camera360
camera360

 

Camera360 – חייבת להודות שזו האפליקציה האהובה עליי ביותר באופן אישי. מה שכן, על אף שהיא מתהדרת בממשק משתמש נהדר, החיסרון היחיד שלה בעיניי הוא ממשק המשתמש.

האפליקציה (הזמינה גם לאנדרואיד!!!) מציעה כמות אפקטים מטורפת, שניתן לצלם איתם מראש את התמונה גם ב HDR, ביניהם תחת קטגוריית האפקטים Funny תוכלו למצוא את אפקט המראה, קטגוריית האפקטים היפנים, קטגוריית האפקטים המצויירים, קטגוריית הרטרו, קטגוריית הרפאים, קטגוריית החלומות ועוד ועוד.

להורדה לאייפון – חינם

להורדה לאנדרואיד – חינם

 

לסיום, אני רוצה להכיר לכם משתמשת אינסטגרם נוספת Irahok, שהייתה פעילה באינסטגרם כשעוד היה בחיתולים וכבר אז הוציאה ממני את השאלה, איך את עושה את זה? וכך הכרתי את האפליקציות בפוסט (חוץ מ color range שעד שנחשפתי אליה השתמשתי ב photo splash). בקיצור, ממליצה בחום לעקוב אחרי האמנות שלה!

אגב, כמו בכל מקום, באינסטגרם אני: orlybraun

 

5 תגובות

  1. תודה על העצה את כל האפליקציות כבר היו לי רק ד הוספתי עכשיו 🙂
    אולי את גם יודעת איזו אפליקציה נותנת לשים כמה תמונות שונות לתמונה אחת ? הכוונה ראיתי תמונות של אנשים בפוזציות שונות באותה תמונה , השאלה אם יש אליקציה כזו או שזה רק במחשב בפוטושופ? , תודה ואחלה יום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן