הבלוג של אורלי בראון

3 חודשים בתאילנד עם ילדה – טיפים והמלצות

עברה שנה וחצי מאז הטיול הגדול וגם מאז שכתבתי לאחרונה כשהיינו בשבועיים הראשונים שלנו בתאילנד . בפועל, כמו שכתבתי לפני שנסענו בפוסט ההכנה, היינו בתאילנד 3 חודשים מדהימים ומשפחתיים, מיוחדים בכל דרך אפשרית.

לצורך העניין נאמר שאף פעם לא מאוחר מדי אז הגיע הזמן לספר קצת על הטיול ולתת את הטיפים שמחכים זמן רב כ"כ.

את ההחלטה לנסוע קיבלנו כשעזבתי את עבודתי הקודמת לאחר 5 וחצי שנים. רצינו קצת חופש וזמן משפחה אחרי תקופה שבה לא הייתי הרבה בבית ובקושי ראיתי את טל כדי להנות קצת יחד. unnamed (1)

בחרנו בתאילנד כי רצינו יעד לטיול שעדיין יהיה מקום מתאים לטיול עם ילדים. תאילנד למרות שנחשבת ליעד אקזוטי, עדיין משלבת בין מזרח למערב והשירותים בה ברמה מערבית לכל דבר כולל שירותי רפואה. בנוסף זהו יעד בו תמיד יש מה לעשות גם עם ילדים והיא מאפשרת לחיות טוב גם כשמטיילים על תקציב מוגדר.

אז איפה לישון?

את רוב בטיול העברנו בבתים ששכרנו. לחודש וחצי הראשון שכרנו עוד מהארץ בית דרך Airbnb בקוסמוי בדרום האי על חוף Thong Krut מול האי קו טאן. מקום שלא מגיעים אליו הרבה תיירים ויש בו בעיקר מקומיים ואירופאים שנוסעים לתקופות ארוכות להעביר את חודשי החורף בתאילנד, שם חורף הוא עניין יחסי למדי. (על מזג האוויר כתבתי בפוסט).

הבית בו שהינו הוא בית מקסים, 3 חדרים, שמשכיר בעל בית צ'כי שנשוי לתאילנדית מקומית. את הבית אפשר לראות בלינק הבא ואת כל הבתים שמשכיר ג'ייקוב אפשר לראות בלינק הזה. ממליצה בחום להזמין את הנכסים שלו, הוא אמין ונחמד ומעבר לכך גם מארח נפלא שהמליץ על מקומות נהדרים, לקח אותנו בחג לחגוג עם המקומיים ולמסעדות מקומיות, והביא לנו מדי פעם אוכל מעולה של אשתו הבשלנית הנהדרת.

בקופנגן שהינו בתקופת הסילבסטר, תקופה סופר עמוסה, לחוצה ויקרה בתאילנד בכללותה והתאחסנו שם בריזורט נחמד בחוף באן תאי על הים עם בריכה כיפית ואינטרנט גרוע. השם הוא Rung Arun Resort וזה הלינק באתר בוקינג.

חזרנו אח"כ לקוסמוי וגרנו בווילה עם בריכה בתוך הג'ונגל לא רחוק מהבית הקודם, במקום שנקרא Taling Ngam, החוף האהוב עלינו באי ואיזור נדיר ביופיו, שאליה הביאו אותנו מקומיים שהכרנו עוד בתקופה הראשונה בקוסמוי (שכרנו דרכם את האופנועים ורכב מדי פעם), מקום נדיר בו הכרנו אנשים מקסימים מרחבי העולם שהתחברנו איתם לחיים. הוילה בה התאחסנו מושכרת כרגע לשנה אבל הבעלים משכירים וילה אחרת שמתאימה לכמה זוגות או לכמה חברים כי היא גדולה הרבה יותר. היא נקראת Villa E וזה הלינק לפייסבוק.

את סיום הטיול העברנו באיים המערביים, בחוף או נאנג בקראבי שם לנו במלון Ibis styles, ובחוף ריילי ביץ' היפהפה, בו לנו ב Railay Bay Resort & Spa, על שניהם ממליצה בחום.

איפה גרנו?

אטרקציות מרכזיות

ראשית ממליצה בחום על קוסמוי כשנוסעים עם ילדים לתקופה ארוכה. אטרקציה מספקת לילדים היא ים ובריכה אבל כשנוסעים ליותר מ-3 שבועות ומסתכנים גם בתקופת גשמים (המונסונים מלווים כל התקופה), כדאי להיות במקום בו אפשרות להנות בחוץ עם הילדים גם כשיורד גשם.

Angthong national marine park – (נקרא גם טיול 42 האיים) חובה! ממליצה בחום לקחת את הטיול לשם. יוצאים טיולים בסירות גדולות או בספיד בוט. מדובר באיים מדהימים ביופיים וביום שכולל נקודות תצפית, שנירקול ואם רוצים אז קייאקים (חוויה נפלאה), בנוף שהוא מהמיוחדים שיש.

ההבדל בין הסירה הגדולה לספידבוט הוא בעיקר זמן ההגעה, בסירה הגדולה הנסיעה קצת יותר ארוכה אבל הרבה יותר נוח בעיקר עם ילדים.

Na Muang Waterfall – שני מפלים נקראים waterfall 1 ו- waterfall 2 –  נמצאים כ-10 דקות מלמאי במערב האי ו-10 דקות מאיפה שגרנו. הגענו אליהם עצמאית עם קטנועים. המפלים מקסימים וניתן גם להיכנס למי שרוצה, יש לידם אפשרות לסיורים עם פילים, אבל אנחנו נגד ברמה העקרונית מכיוון הפילים מאד סובלים שם (בכל תאילנד), אז הסתפקנו בלקנות להם בננות וטל האכילה אותם בהן.

Paradise park farm – חווה מקסימה בהרים במערב האי, מלאת אטרקציות לילדים. מדובר בחווה עם חיות כמו טווסים, עיזים ותוכים, ומטפלים בה בחיות שנפגעו בשבי או בניצול ציני כזה או אחר של חיות. יש שם המון משחקים ומתקני פעילות לילדים וגולת הכותרת היא בריכה מדהימה על הצוק שצופה למערב האי לכיוון האי קו טאן והנוף משם פשוט עוצר נשימה.
ניתן לראות בביקורות ב Trip advisor שהחווה שנויה במחלוקת אבל בתור משפחה שמאד נמנעת ממקומות בהם חיות מנוצלות, זו חווה מקסימה ומאד מתאימה לילדים.

Bophut’s Fisherman’s Village – כפר הדייגים בבופוט בצפון קוסמוי, מושך בעיקר בשוק ימי שישי הפתוח מארבע אחה"צ עד 10 אחה"צ. בזמן השוק יש אוכל מכל הסוגים, באסטות תיירותיות של קשקושים מקומיים למכירה, מסעדות ובתי קפה על הים ולילדים: גן שעשועים מתקדם וכיפי בו טל הכירה חברות מכל העולם ושיחקו יחד, יש גם מתנפחים. מומלץ בחום לטיול חמוד של שישי בערב. לאלו הגרים בבית כפי שאנחנו עשינו – שווה לקנות אוכל מבושל מעולה במחירים פשוט מצחיקים שאפשר להחזיק אח"כ במקרר.

אטרקציות

לגשם:

Art Samui – יורד גשם? שוכרים אוטו (באיזור בו שהינו באי 800-1200 באט ליום) ונוסעים לסיבוב. (אם באים מצ'וואנג הפופולארית אז אפשר וודאי לקחת מונית שלא תעלה הרבה כסף).
מוזיאון/גלריה Art Samui נמצא ב Choeng mon בופוט בצפון האי, וכולו תמונות ושעשועי תלת מימד. הייתה תערוכה כזו במוזיאון ת"א לפני כשנה לדעתי, זו חגיגה גדולה להסתובב שם ולצלם את טל רוכבת על סוס ונכנסת לעולם האגדות, או לצלם את שלושתנו בתוך ג'ונגל שמרגיש ממש אמיתי, אבל בעיקר מצחיק לביים אותן בתוך התפאורה המדהימה. דרך מעולה להעביר שעתיים כשיש גשם בחוץ. לא רק לילדים!

משחקיות – וכמובן כמו בכל מצב בו יורד גשם, משחקייה זה תמיד טוב. אז משחקיות טובות מצאנו ב-3 מקומות עיקריים:

הקרובה ביותר אלינו הייתה ב Tesco Lotus בלמאי, משחקייה סטנדרטית שהעסיקה את אלכס לא פחות מאשר את טל כחובב משחקי וידאו. בזמן שהם שם, הסתובבתי ב"קניון" הקטן שיש שם וצמוד אליה.

שתי משחקיות נוספות ישנן ב Tesco בצ'וואנג ובקניון Central Festival בצ'וואנג. בקניון יש גם שעשועי פיראטים, גן משחקים קטן ומשחקים ממונעים לילדים (אפילו סחרחרת סוסים).

IMG-3218

חופים

קוסמוי

Taling ngam – החוף הכי יפה בקוסמוי by far. נמצא בצד המערבי של האי, חולש על השקיעות הכי יפות (הורסות!), מים צלולים וכחולים ונוף ל-5 איים רחוקים. לא כ"כ מוכר למעט למי שמתאכסן בבתי מלון כמו אינטרקונטיננטל או קונרד היקרים הנמצאים בצד זה של האי. יש גם בתי מלון זולים יותר בצד זה של האי אבל באופן כללי הוא קצת פחות ידוע.

בחוף אנו אוהבים לשבת בשתי מסעדות: I-Talay Nasai garden and restaurant, המסעדה עם החוף השווה ביותר, שייקים מצויינים ואוכל מפנק. מומלצת הפיצה עם הבזיליקום… מחירים סבירים למדי.

את שם המסעדה השנייה אלכס ואני לא מצליחים לזכור לצערנו אבל היא נמצאת ממש 100 מטר אח"כ בקו החוף. יקרה יותר אבל מפנקת וכיפית עם המשך החוף המדהים הזה.

אם בא לכם על התפנקות קצת אחרת, אפשר להיכנס לבריכה של אינטרקונטיננטל (הם מאפשרים למי שמזמין שתייה לפחות) ולהנות גם מהבריכה, גם מהחוף המהמם וגם מגן משחקים לילדים שיש שם. מחירי השתייה, האוכל והאטרקציות שם הזויים (לא רק ביחס לתאילנד), אבל שווה ככה פעם אחת התפנקות כזו.

הכי חשוב – לא לפספס שקיעה מהצד הזה של האי גם אם בחרתם בחוף אחר. חובה, חובה חובה

Silver beach – חוף יפהפה מצפון ללמאי, 10 דקות דרומית לצ'אוואנג ונמצא בתוך מפרץ סלעים מיוחד. יש בו חול נעים ומים שקטים, וכל אלו יוצרים הרגשה של אגם. ניתן לשנרקל לכיוון הסלעים, יש קצת דגים. חשוב להביא מחצלת/שמיכה כי למרות המסעדות המקיפות אותו אין על החול מיטות ושמשיות. מקום קסום.

Ban Tai Beach – (לא מצאתי לינק) חוף באן תאי יש גם בקופנגן, החוף בקוסמוי הוא קטן יותר ופחות ידוע, נמצא בין בופוט ל Maenam (גם חוף יפה) בצפון קוסמוי. חוף קטן כמו של פעם, חול רך מוזהב, עצי קוקוס, גלים קטנים ומספיק רדוד לילדים.

Lamai Beach – חוף ארוך וידוע, הגלים הגבוהים יכולים להרתיע, אבל החוף שוקק חיים וכיפי אם רוצים הליכה ארוכה הכוללת מסאזים, רוכלים למיניהם ועוד. הוא ברשמיה בעיקר כי אני רוצה להמליץ על מסעדה לאורכו בשם No stress, מסעדה מהממת וטעימה ביותר, שהעובדים בה גם העסיקו את טל חלק גדול מהזמן… אז אם בא לכם על החוף, שבו שם, הם פשוט מקסימים והאוכל מעולה!

ובאיים המערביים…

Phranang beach – סביר להניח ששמעתם עליו, נחשב לאחד מחמשת החופים היפים בעולם. ניתן להגיע אליו מקראבי בטיולים מאורגנים או במונית לונג טייל, מריילי ביץ' דרך הג'ונגל בהליכה או בסירה. אנחנו הגענו אליו מריילי ביץ' (המהמם בפני עצמו) בסירת לונג טייל ושהינו שם כמעט יום שלם. חוף מדהים ביופיו, אי שנמצא ממש צמוד אליו, חול רך ונעים, ג'ונגל צמוד ובקיצור, משהו באמת נדיר. ממליצה לקרוא עליו עוד בלינק במידה ולא שמעתם עליו עד היום.