בשבוע שעבר, הוזמנתי על ידי חברת חשמל לביקור במרכז המבקרים. מכיוון שטל רק בת 10 חודשים לקחתי את האחיינים המקסימים שלי רון (12) ועדי (5.5) והצטרפנו לסיור. את מלאכת סיכום הביקור וכתיבת הפוסט השארתי הפעם לרון אחייני היקר והמוכשר, אז אתן לו את רשות הדיבור (והכתיבה):

אתמול ביקרתי במרכז המבקרים בתחנת הכוח אורות רבין בחדרה. חוויה גדולה.

כבר בכניסה אפשר לראות את שקע ותקע והילדים יכולים להצטלם עם שתי הדמויות האהובות של החברה. הנה עדי אחותי הקטנה מצולמת עם שקע ותקע.

צילום: יוסי ויס חברת חשמל

אחרי שקצת דיברנו נכנסנו לאודיטוריום שם היה חידון טריוויה על חשמל שממנו למדנו כל מיני דברים חדשים. (ידעתם שמקולומביה מגיע הכי הרבה פחם לארץ כדי להפיק חשמל?). לאחר החידון, ראינו אס הסרט "ענבל בעקבות החשמל". הסרט מספר על ענבל, ילדה מאד סקרנית שמאד רוצה לדעת איך עובדת מנורת הלילה שלה עד שיום אחד היא פשוט  הולכת עם אביה לתחנת הכוח ושם היא לומדת איך איך עולים על עמודי חשמל, איך מתקנים עמודי חשמל והפסקות חשמל והחשוב ביותר (בשבילה לפחות) איך מגיע חשמל אל תוך מנורת-הלילה שלה.

לאחר הסרט נכנסנו לחדר שם למדנו איך מייצרים חשמל  ואפילו ראינו מפה בה היה אפשר לראות כמה חשמל כל ישראל צורכת באותו רגע.

ואז יצאנו באוטובוס אל  המזח באורך 2 ק"מ לתוך הים שם ראינו איך פורקים פחם מספינה ענקית באורך כמה מאות מטרים ואיך מובילים אותו לתחנה.

חוץ מכל אלו, למדנו קצת היסטוריה (איך קמה חברת החשמל) ראינו את ההתחלה של בניית הארובה השלישית (!) ולמדנו איך החשמל מגיע לכל בית.

את דודה שלי אורלי עניינו מאד השקפים במצגת שראינו שדיברו על כמה עולה כל דבר בחשמל, לדוג' מקרר 600 ליטר עולה 48 ש"ח לחודש, מזגן 5 כוח סוס שפועל כל יום 8 שעות עולה לנו 690 ש"ח בכל חודש וכל ירידה של מעלה במזגן שווה 5% יותר בצריכת החשמל.

בקיצור, עדי ואני מאד נהנינו והיה סיור ממש מרתק.

קצת פרטים

עד עכשיו זה היה רון ועכשיו זאת אני. רק אספר לכם שמרכז המבקרים פתוח בחודשי הקיץ לקהל ללא תשלום וכולל סיור מודרך, ומותנה בתיאום מראש בטלפון 03-5677777 או באתר האינטרנט של החברה. המרכז נמצא בתחנת הכוח אורות רבין שבחדרה. תודה לטלי בריל ולירון בן יעקב על החוויה, תהנו!

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן